sobota, 17 listopada 2012

Africanus. Wojna w Italii - Santiago Posteguillo

Tytuł oryginału: Africanus. El hijo del consul
Wydawnictwo: Esprit
Gatunek: powieść historyczna
Cykl: Africanus
Tom: 2
Ilość stron: 585

W drugim tomie powieści o młodym Publiuszu Korneliuszu Scypionie, nasz bohater ruszy w bój jako członek jednego z ośmiu legionów, aby raz na zawsze zniszczyć Hannibala i jego armię. Niestety sprawy nie ułożą się po myśli Rzymian i choć wydawałoby się, że ich przewaga nad najeźdźcą jest miażdżąca, pod Kannami wojska rzymskie poniosą sromotną klęskę. Publiusz, jako jeden z nielicznych ocalałych wróci do Rzymu, by wytłumaczyć siebie i resztę towarzyszy z porażki. Czy senat, podatny na wpływy wroga Scypionów Fabiusza Maksimusa, zdecyduje się ukarać młodych patrycjuszy? Co dalej stanie się z Rzymem? Czy Hannibal w końcu zdobędzie to niezłomne miasto?

Nieczęsto się to zdarza, ale tym razem z całą stanowczością muszę stwierdzić, że drugi tom serii o Africanusie jest znacznie lepszy od poprzedniego. W pierwszej części zaznajomiliśmy się z bohaterami, patrzyliśmy jak dorastają i szkolą się oraz poznaliśmy kontekst historyczny, przyczyny wojny i układy pomiędzy rodzinami patrycjuszy, panującymi w mieście. Teraz Publiusz, już dorosły, staje do walki o ojczyznę, próbuje swoich sił jako dowódca i taktyk, oraz postanawia związać się ze swoją ukochaną Emilią Tercją, córką przyjaciela rodziny Emiliusza Paulusa. Młodzieniec wkrótce zostaje zmuszony stanąć na czele rodu i podejmować rozsądne decyzje, które nie doprowadzą do jego upadku...

Kiedy już się wciągnęłam i przypomniałam sobie nieco wątki i postacie, to kolejne kartki powieści zaczęły przelatywać mi między palcami w błyskawicznym tempie. Książka była niezwykle interesująca i emocjonująca, dzięki niej przeniosłam się do świata starożytnego Rzymu i razem z bohaterami walczyłam o ich kraj. Wczoraj, gdy do końca zostało mi już ostatnie trzydzieści stron, tak się wczytałam, że zapomniałam o Bożym świecie, a przede wszystkim o tym, że miała przyjść do mnie koleżanka i gdy zadzwonił dzwonek do drzwi, tak się przestraszyłam, że aż podskoczyłam i wypuściłam książkę z rąk. :)

Uważam, że jest to jeden z najlepszych cyklów historycznych o starożytnym Rzymie. Bohaterowie są barwni, bardzo ciekawie skonstruowani, pełni charakteru i inteligentni. Powieść opisuje absorbujące wydarzenia historyczne, pokazuje słynne bitwy i użyte w nich manewry wojskowe. Jest bogatym źródłem wiedzy o wojnie między Rzymianami a wojskami Hannibala, a także świetną, porywającą rozrywką.

Ci, którzy zetknęli się z poprzednią częścią, powinni koniecznie sięgnąć po kontynuację, zaś Ci, którzy jeszcze nie mieli przyjemności poznać historii Africanusa, powinni to jak najszybciej nadrobić. Myślę, że książka z pewnością spodoba się wielbicielom powieści historycznych, starożytności, taktyki wojennej, a także tym, którzy mają ochotę na gorące emocje przy fascynującej powieści. Z całego serca polecam, a sama czekam na kolejny tom. Gdybym go miała już wczoraj, to bym chyba przez całą noc czytała, tak bardzo chcę się dowiedzieć, co będzie dalej, ale niestety na kontynuację przyjdzie pewnie poczekać z kilka miesięcy. Muszę uzbroić się w cierpliwość ;)

Moja ocena:
5,5/6

Za możliwość przeczytania książki dziękuję serdecznie wydawnictwu Esprit.

Na cykl o Africanusie składają się:
2. Africanus. Wojna w Italii 

17 komentarzy:

  1. Cały czas zastanawiam się nad rozejrzeniem się za pierwszą częścią, coraz bardziej zaczyna mi się podobać ta seria :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Okładka mi się nie podoba, natomiast recezja do mnie przemawia.:D Tym bardziej, że to powieść historyczna o starożytnym Rzymie.:D Nię będe więc oceniać książki po okładce, muszę przeczytać..;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwsza część strasznie przypadła mi do gustu i niemal nie wyobrażam sobie, jak druga mogłaby być lepsza, ale jeśli rzeczywiście taka jest, koniecznie muszę po nią sięgnąć!! :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się, drugi tom jest lepszy;D Pamiętam, że czytałam pół nocy, dopóki nie poznałam zakończenia^^

    OdpowiedzUsuń
  5. Drugi tom podobał mi się znacznie bardziej niż pierwszy. Całkowicie się z Tobą zgadzam, że jest to jeden z najlepszych cykli historycznych ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam pierwszy tom, więc nie mogę odpuścić sobie lektury drugiego. *.*

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam część pierwszą serii o Scypionie i grzechem by było nie sięgnąć po kontynuację. Tym bardziej, że książka mi się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam pierwszą część, więc pewnie za jakiś czas sięgnę po drugą. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam w planach pierwszą część serii, więc i na drugą kiedyś przyjdzie czas ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Póki co mam za sobą poprzednią część. Kontynuacja nadal przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zgadzam się w 100%, ten tom jest o wiele lepszy od pierwszego :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę sięgnąć po pierwszą część!

    OdpowiedzUsuń
  13. Coraz bardziej intryguje mnie ten cykl :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo chciałabym przeczytać pierwszy tom

    OdpowiedzUsuń
  15. Uparcie poszukuję pierwszej części~!

    OdpowiedzUsuń
  16. Uuuu a ja jeszcze pierwszej części nie czytałam! ale obiecuję poprawę :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Czytałam i także bardzo mi się podobała. Szczególnie zwróciłam uwagę na niezwykle inteligentne postaci i taktykę wojenną.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Uwaga!

Wszystkie teksty zawarte na niniejszym blogu chronione są prawem autorskim [na mocy: Dz.U.1994 nr24 poz.83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994r o prawie autorskim i prawach pokrewnych]. Kopiowanie treści, choćby fragmentów oraz wykorzystywanie ich w innych serwisach internetowych, na blogach itp itd wymaga pisemnej zgody autorki bloga.